Bij het Informatiehuis Water willen we de gebruiker (beheerders van waterkeringen, oppervlakte- en grondwaterlichamen) zo goed en efficiënt mogelijk bedienen. Daarom is er één centraal punt waar alle vragen binnen komen: de Servicedesk. De medewerkers van de Servicedesk zorgen ervoor dat uw vraag bij de juiste persoon terecht komt en zij bewaken de voortgang.

Bij de Servicedesk registreren wij uw vraag, opmerking of zo nodig uw klacht. U ontvangt een bevestiging per e-mail. In veel gevallen kunnen wij uw melding al binnen vijf werkdagen beantwoorden. 

Bereikbaarheid Servicedesk

icoontje voor e-mail

servicedesk@ihw.nl

maandag t/m vrijdag

icoontje van een telefoon

033 203 50 97

maandag t/m donderdag van 9.00 tot 16.00 uur
vrijdag van 9.00 tot 14.00 uur

Wat u moet weten over de Servicedesk

  • U kunt met al uw vragen of meldingen aan het Informatiehuis Water terecht bij de Servicedesk.
  • U ontvangt altijd een bevestiging van uw melding met daarin de verwachte reactietijd. Wanneer wij meer tijd nodig hebben om uw vraag te beantwoorden, stellen wij u daarvan op de hoogte.
  • Wanneer wij uw vraag niet kunnen beantwoorden, verwijzen wij u door naar een organisatie die dat wel kan.
  • In 2021 zijn er bij de Servicedesk 1.395 meldingen binnengekomen en daarnaast nog eens ruim 300 wijzigingsaanvragen voor de Aquo-standaard.
  • 84% van deze meldingen zijn binnen twee kalenderweken opgelost.
  • En 75% daarvan zijn binnen vijf werkdagen beantwoord.
  • De medewerkers van de Servicedesk beantwoorden 10% van alle meldingen binnen twee werkdagen.
  • De specialisten van het Informatiehuis Water beantwoorden de complexere, meer inhoudelijke vragen.
  • De meeste meldingen zijn gerelateerd aan het Spoorboekje voor de Kaderrichtlijn Water.

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht over een product of dienst van het Informatiehuis Water of over het wijzigingsproces van de Aquo-standaard? Dan kunt u deze, onder vermelding van 'klacht', indienen bij de servicedesk van het Informatiehuis Water. U ontvangt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging. De klacht zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen door de programmamanager van het Informatiehuis Water of diens vervanger. Binnen 10 werkdagen verneemt u van ons wat er met uw klacht wordt gedaan.