Het Informatiehuis Water (IHW) is een samenwerkingsprogramma van de waterschappen, provincies en Rijkswaterstaat op het gebied van landelijke informatie over water. Sinds 2011 speelt het IHW een belangrijke rol voor landelijke rapportages aan de waterbeheerders, de Tweede Kamer en de Europese Unie. Samen met de waterbeheerders komen we tot uniforme, toegankelijke en bruikbare informatie over water. Het IHW is de schakel tussen waterbeheerders en gebruikers van informatie over water. We ontsnipperen en centraliseren informatie over water, zodat alle relevante informatie over water op één punt is op te vragen.
Wij zijn per direct op zoek naar:

Medewerker Secretariaat (21- 24 uur)
Het betreft een tijdelijke detachering vanuit jouw huidige overheidsinstantie

Jouw plek in de organisatie?
Het secretariaat ondersteunt de programmamanager, projectleiders en medewerkers bij het realiseren van de basistaken en projecten van het IHW. Jouw primaire verantwoordelijkheid ligt bij het secretariaat. Daarnaast ondersteun je ook onze servicedesk waar nodig. Samen met je collega ben je verantwoordelijk voor het correct en tijdig afhandelen van alle meldingen die daar binnenkomen. Samenwerken is het sleutelwoord binnen het IHW en in jouw werk, want het betreft een duo functie met de medewerker servicedesk.

Wat ga je doen bij het Informatiehuis Water?
Jij bent het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers en relaties van het IHW. Als medewerker secretariaat ken je, na je inwerkperiode, onze interne organisatie als geen ander. Je bent de spin in het web en bent een belangrijke verbinder en vraagbaak binnen het IHW. Je bent verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Het ondersteunen van de programmamanager, denk hierbij aan efficiënt en proactief agendabeheer;
  • Het voorbereiden, organiseren en notuleren van diverse overleggen en bijeenkomsten;
  • Het uitvoeren van diverse administratieve taken, zoals archivering en dossiervorming;
  • Het ondersteunen van onze projectleiders met o.a. inkoop, projectadministratie;
  • Het beheren van ons relatiebestand.

Daarnaast ondersteun je jouw collega op de servicedesk met bijvoorbeeld:

  • Het registreren van meldingen in Topdesk, ons vraagregistratiesysteem. Heb je nog geen ervaring met Topdesk, geen probleem dan leren we je graag hiermee werken;
  • Het afhandelen van eenvoudige vragen, het beoordelen van complexere vraagstukken en deze doorzetten naar de juiste behandelaar.

Naar wie zijn wij op zoek?
Je werkt op dit moment bij een waterschap, Rijkswaterstaat of een provincie en wilt graag je horizon verbreden. Je vindt het leuk om mensen te helpen. Je leert snel en gaat altijd proactief en klantgericht te werk. Je hebt goed gevoel voor kwaliteit van de dienstverlening. Verder vragen we:

  • MBO werk- en denkniveau, en aantoonbare ervaring op het gebied van servicegericht en dienstverlenend werken;
  • Een uitstekende beheersing van het MS Officepakket. Daarnaast heb je nieuwe computersystemen snel onder de knie;
  • Goede communicatieve vaardigheden; je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent accuraat, proactief en kan goed samenwerken;
  • Je bent flexibel en hebt een hoog verantwoordelijkheidsgevoel; je hebt vaste werktijden en -dagen in deze functie, maar je vindt het niet erg collega’s te vervangen bij ziekte of afwezigheid.

Wat bieden wij?
Je komt bij het IHW te werken in een informele en enthousiaste werksfeer, waar een gedreven team dagelijks werkt aan het beschikbaar krijgen van alle relevante waterinformatie voor de sector.

  • Op basis van inleen vanuit jouw huidige overheidsorganisatie word je ingezet voor een periode van twee jaar,met een optie voor verlenging; 
  • Het salaris voor deze functie ligt tussen minimaal € 2266,- en maximaal € 3284,- per maand op basis van 36 uur, afhankelijk van jouw kennis en ervaring.

Bij het IHW geloven we dat je je ontwikkelt door samen te werken en van elkaar te leren. Successen worden gevierd, want bij het IHW worden we blij van goed afgeronde projecten. Trouwens, onze waterbeheerders ook!

Ben je enthousiast?
Reageer dan op deze vacature door op onderstaande knop te klikken. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Stephany de Maaijer via 06 53 17 99 93; voor de procedure met Rachel de Jong, capaciteitsmanager via 06 38 05 72 34.

Solliciteren